News

Network calls Michael J. Fox’s Parkinson’s a ‘fun fact’

Network calls Michael J. Fox’s Parkinson’s a ‘fun fact’

NOT SO 'FUN:' Tracy Pollan, left, and Michael J. Fox arrive at the 71st annual Golden Globe Awards at the Beverly Hilton Hotel on Sunday, Jan. 12, in Beverly Hills, Calif. Photo: Associated Press/ Jordan Strauss/Invision

Executives at the E! network have offered an apology to Michael J. Fox after listing his battle with Parkinson’s disease as a “fun fact” during the Golden Globes coverage.

The channel is one of the leading networks for awards season reporting, with presenters Ryan Seacrest and Giuliana Rancic taking to the red carpet to interview A-list stars.

During E!’s coverage of the Globes on Sunday night, celebrity trivia popped up on the screen, but one note about veteran actor Fox sparked a series of complaints online.

The note read: “Michael J. Fox was diagnosed with Parkinson’s disease in 1991.”

Bosses at the network have now apologized in a statement, which reads, “We understand the serious nature of the disease and sincerely apologize.”

Fox was nominated for Best Actor in a TV Series Comedy for The Michael J. Fox Show, which follows a news anchor’s return to work four years after a Parkinson’s disease diagnosis, but the star was beaten by Brooklyn Nine-Nine’s Andy Samberg.

Latest Stories

4 hours ago in Viral Videos

An honest trailer for ‘X-Men: The Animated Series’

16-overlay-9

Before you see "X-Men: Apocalypse," relive the '90s cartoon that you still remember - and the theme song that you can't get out of your head.

5 hours ago in Entertainment

Judge denies motion for new Gawker-Hulk Hogan trial

hulk84135568722

A Florida judge has denied Gawker's motion for a new trial in the Hulk Hogan sex-video case and won't reduce a $140 million jury verdict.

5 hours ago in National

Clinton did not comply with federal email policy, watchdog finds

15-overlay-13

Democratic presidential candidate Hillary Clinton's use of a private email server while U.S. secretary of state broke government rules and was not approved by State Department security officials, according to an internal government watchdog's report released on Wednesday.